onsdag 13 maj 2009

Vet Du om det?

På våra språkpass är språksociologi ämnet och idag har vi pratat om kroppsspråk, blick, röst och stereotyper för att dra det kort. Det är väldigt intressant men man inser massa saker man aldrig tänker på som man gör och när man väl insett det så går det inte att sluta att tänka på det då man gör det. Ex. så pratade vi om skratt och vad det har för funktion i ett samtal och efter den punkten så analyserade jag automatiskt alla skratt och jag kan säga att det skrattas väldigt ofta i våra diskussioner åtminstone. Så jag skrattar och inser det, sen börjar jag fundera på varför jag skrattade och ja vad ska man säga, man blir lite smått skadad för stunden ;)

Det börjar bli dåligt väder ute, blää men men jag är hemma redan så då spelar det itne så stor roll ;) Måste laga till det sista av potatisen innan de börjar leva ett eget liv och sen har jag läsning till på fredag; En midsommarnattsdröm och Gunnar Ekevalds bok om Shakespeare...känner mig inte så peppad men men det är bara att bita i den sura citronen och ta emot det. So long så länge

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar