måndag 11 maj 2009

Vad hände?

Ja vad hände? Ja ni det ska ni snart få veta men först dagen i korthet. Åkte till Övik från Björna vid nio imorse, kom fram, kilade upp i lägenheten, kilade iväg till frisören då jag hade klipptid tio och här kommer dagens första vad hände?:

Jag sätter mig och väntar och en av frisörena kommer och frågar om det är jag som är Elin. Ja säger jag och följer med till en av stólarna. Hon frågar om jag hade tänkt mig något speciellt och när vi har pratat lite om hur hon ska klippa så frågar hon vad jag hade tänkt mig med färgen då...?! Eh ja det får nog va i den färgen det är svarar jag förvirrat, jag hade inte bokat färgning tänker jag samtidigt. Okej ja men det går bra, men då ska jag bara gå och ändra på dig säger hon då. Hon kommer tillbaka och frågar vad jag heter i efternamn och konstaterar att hon "tagit" fel kund. Det tar inte slut där, den frisör som skulle ha klippt mig försov sig så efter att ha suttit och väntat tio minuter kommer en av tjejerna och talar om det för mig (jag satt iofs hela tiden och lyssnade på deras konversation angående "den väntande kunden")och att ingen annan frisör är ledig, men att det inte är något folk nere på dropin salongen så jag får gå dit istället.

Okej vi fortsätter, då jag klippt mig klart var klockan "dags att träffa Lotta", vi pratade, var och hälsade på lite på JB, jag gick tillbaka till lägenheten, åt lunch, tog packningen och gick till bussen och här kommer dagens andra vad hände?:

Jag ser 100 Haparande komma in och tänker "det där är säkert den som kommer upp till Umeå 16.50 inte 16.05, jag sätter mig och väntar så jag kommer på rätt" Den buss som jag i mina tankar tänkte åka skulle anlända till Öviks busstation kl. 14.30 och när klockan är 14.31 bestämmer jag mig för att kolla med bussen som står där, det har hänt att jag har väntat på en obefintlig buss förut och därmed missat den jag borde åkt så jag går till bussen. "Hej, vilken tid kommer ni upp till Umeå" 16.05 svarar busschauffören och voila man lär av sina misstag ;)

Moving on, jag möter Sara på Lagerhaus, både hon och jag är på jakt efter en jacka så vi börjar att gå i de klädbutiker hon inte gått, hon hittar en superfin grön som hon visar mig, jag provar den och blir nästan kär ;) Kan ändå inte bestämma mig för att köpa den då jag hellre sparar än köper, även om jag behöver något, vi går vidare men stadsturen slutar med att vi går tillbaka och jag köper jackan.

Nu till dagens tredje vad hände?: Eftersom det tar ca 40 min att gå hem från stan till där jag och Sara bor så går vi till Vasaplan och kollar vilka bussar som går. Jaha där gick 6:an konstaterar vi, men se där står sjuan. Vi bestämmer oss för att ta den istället och går in, betalar och sätter oss. Vi sitter och pratar och Sara tittar sig omkring och frågar mig om bussen verkligen brukar gå den vägen. Ja det gjorde den sist jag åkte den här...tror jag...svarar jag. Bussturen fortsätter med samma slags konversation och när vi helt plötsligt är i Carlshöjd så ropar busschauff´ören åt oss att det är "slutstation" och vi kliver snabbt av. Det var precis som vi trodde, vi var helt ute och cyklade så att säga :P Vi hade lyckats komma på 1:an, inte 7:an och ändå var vi båda helt säkra på att det stod 7 på bussen och rätt ort också. Sen så gick vi från Carlshöjd till Mariehem och ja vi hade båda två en del att bära och jag kan säga att vi har nog båda lika ont i fötterna och andra kroppsdelar nu hahah men det var en rolig historia.

Ironin i det hela, vi satt och pratade om att resa och om hur kul det skulle vara att bara fara runt och upptäcka en stad på ett annat sätt man har gjort tidigare...hahaha där fick vi ;)

Nu måste jag diska men jag ska lägga upp bilder på min nya frisyr och jackan senare!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar