onsdag 6 maj 2009

Gone in 60 seconds

Tog "sovmorgon" till halv åtta idag och efter frukosten har jag hunnit städa undan i rummet, läsa Medea (drama) och gått igenom min "plugg-plan". Ja plugg-plan låter kanske lite kul, men om jag inte planerar min läsning riskerar jag att skjuta upp saker eller få allt i en hög för att jag missat något. Jag har bra självdisciplin, så länge jag planerar mitt liv :)

Har kommit fram till att det inte är lönt att försöka städa undan i rummet såvida jag inte bäddar sängen först, jag vet inte riktigt varför men jag har en teori. När jag städar har jag nämligen en tendens att flytta saker vidare tills de hamnar på sin rätta plats. Ex. om jag börjar städa skrivbordet så börjar jag med att flytta bort saker som har sin bestämda plats, om blocket ligger där stoppar jag ner det i min "skolväska" osv. Sen tar jag de saker som inte ska vara på skrivbordet, men som inte heller har en direkt bestämd plats, och flyttar dem till fönsterbrädan, hyllan, sängen ja ett samlingsställe helt enkelt.

Då jag är hemma hamnade allting på skrivbordet och den fläcken blev oftast mer ostädad än de andra då jag inte kunde bestämma mig för var jag skulle stoppa de sista sakerna. Det är det som är fördelen då jag bäddar sängen först, då får den agera avlastningsyta och jag måste städa bort ALLT till sin plats för att sängen är också min soffa och det är enligt min städningsteknik, itne okej att flytta tillbaka saker till en städad plats såvida de inte ska vara där ;) Ja så komplicerad är jag då jag städar ;P

På en timme ska jag laga lunch, käka och dra till Umu. För en gångs skull har jag fått nånting vettigt gjort på fm trots att jag har em pass på skolan. Fast jag brukar göra en hel del saker på förmiddagar då jag har em pass men det brukar inte innebära ngt skolarbete trots att jag ofta borde ;)

Nu ska jag kila, men ha en bra dag!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar