lördag 23 maj 2009

Psych?

Förutom det faktum att den underbara tv-serien Psysch är tillbaka i juni så tror jag att jag är lite synsk idag faktiskt ;) Okej så svårt är det inte att förutspå åskan, men jag hade rätt iaf. Jag har inte hört någon åska på ett bra tag nu, men vågar ändå inte stoppa i varken tv eller datorladdaren. Nä det är onödigt att chansa.

Förstärkaren till tvn pajade hemma igår så...jag är inte helt emot åska men tycker det är jobbigt då det blixtrar och när det är precis ovanför en. Idag var det nog ganska långt bort från där jag befinner mig iaf för det tog ganska lång tid innan mullret kom. Jag har lärt mig att man från blixten ska räkna hur många sekunder det tar innan mullret kommer, sedan delar man det med tre och då vet man hur långt åskans typ centrum är. Är det så eller har ni lärt er nått annat? Jaja jag kör på den tekniken iaf ;)

Nu ska jag nog stänga av datorn igen så jag har batteri kvar ifall det skulle braka lös igen ;)

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar