tisdag 12 maj 2009

ESC :)

Ikväll är det Eurovision song contest och jag tjuvkikade på alla 42 bidrag i förra veckan och konstaterade att jag gillade 29 av dem mer eller mindre. Tänkte jag skulle lista dem här, trots att jag är osäker på om jag fortfarande kommer att hålla med mig själv då jag ser på det senare ;) Ni får ursäkta om vissa länder kommer på engelska och vissa på svenska, snarare det kommer att bli så, acceptera det ;)

Polen, Grekland, Norge, Albanien, Azerbaijan, Ungern, Island, United Kingdom, Finland, Nederländerna, Sverige, Montenegro, Irland, Schweiz, Portugal, Armenia, Lithuania, Belgien, Belarus, Malta, Cypern, Danmark, FYR Makedonien, Bulgarien, Israel, Andorra, Kroatien, Turkey, Rumänien

Tåls att påpeka att jag just skrev av minnesanteckningar jag gjorde då jag tjuvkikade och att det runt vissa står parenteser då jag inte är säker på vad jag egentligen tycker men men, de som inte finns med är enligt mig mer eller mindre dåliga. Sanning eller Bullshit? Sweden or Switzerland? ;) Haha

Ja jag har dålig koll på reglerna också, allt det här med semifinal och så vidare men det brukar man ju lära sig eftersom, det är som när jag tittar på tennis; till slut har jag listat ut en del av reglerna iaf ;)Ha en trevlig kväll!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar