måndag 25 maj 2009

Du vet att du är svensk om du...

...har dåligt samvete för att du inte går ut när solen skiner! Klockrent! Ja, nog för att jag redan visste att jag är svensk så kan det inte skada att dubbelkolla ;) Tänkte jag skulle gå igenom den roliga boken som jag köpte för nått år sen "Du vet att du är svensk..." och idag stämde den inledande meningen väldigt bra. Eller egentligen ska jag nog säga att den stämde igår, nä det var i förrgår just det. I förrgår stämde den väldigt bra för då pallade jag inte att släpa mig ut och snacka om att jag satt och skämdes för det då jag såg den fina solen ;)

Ett som däremot skulle kunna passa idag...asch jag hittar ingen bra bara för att men vi kan ta en till som stämmer in på mig istället: Du vet att du är svensk om du inte kan ta emot en komplimang för din klänning utan att säga: "Äsch den här gamla trasan."

Nä nu måste jag avsluta med en bättre, du vet att du är svensk om...

...tvekar på texten i nationalsångens andra vers.

Hmm okej jag hittade inte den fantastiska jag letade efter men den ovan stämde väldigt bra då jag under hockey-vm stämde in på nationalsången eftersom det var en bristande sånginsats från spelarna ;) Jag sjöng fel varje gång, på andra versen haha

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar