fredag 15 maj 2009

Gurkmeja i spagat

Suck, efter många dåliga ursäkter till varför jag inte skulle städa i ordning i garderoben som jag även nyttjar som skafferi, så tog jag tag i det. Jag tog min korg med burkar och min kylväska som agerar förvaring av diverse saker och placerade dem på sängen. Så inser jag att det är något kladdigt ovanpå kylväskan. Va i...? Tänker jag och inser att jag fortfarande har min ljusa sirapflaska liggandes i korgen med burkar och guess what? Den har läkt. Så med tops, diskmedel och lite vatten har jag lyckats få bort sirapen från min fina gröna kylväska och ur den flätade korgen, vilket var lite trixigare. Tur att jag upptäckte det nu iaf så att det inte blivit ännu mer söl.

Pratade med en klasskompis igår som hade passerat genom min hemby och hon hade träffat min äldsta syster. Ja ni är rätt lika, sa hon till mig, vilket jag är van att höra då alla vi sex syskon är lika. I alla fall fick det mig att tänka på en gång i lågstadiet...

Jag tror att jag gick i tvåan och vi skulle ha "datorkurs" med min lärares dotter och hennes arbetskamrat. Jag har alltid varit rätt blyg av mig och sa förmodligen inte mer än nödvändigt, men iaf när jag ska gå så frågar hon om jag har en bror som heter Erik, jag tror att hon är ungefär i samma ålder som han, och jag svarar jaa. Det första jag tänkte då, som tioåring eller vad jag var, var att va är jag lik en kille?! fast den tanken försvann ganska snart och istället blev jag lite småstolt över att jag var lik storebror ;)

Ja livet är intressant, nu ska jag äta middag och försöka fokusera bort huvudvärken som kom från ingenstans, ha de gött!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar