fredag 22 maj 2009

Soffpotat eller ointresserad sprolla?

Ja nu är det snart EU-val och jag har lite svårt att greppa det här med att gå dit och rösta blankt bara för att visa att man bryr sig, även om man inte har en aning om vad nått av partierna står för. Det jag menar är att för mig är en blank röst samma sak som att inte bry sig, så vad spelar det för roll om jag inte går och röstar, eller röstar blankt? Det spelar absolut ingen roll skulle jag vilja påstå.

Jag är inte stolt över att säga att jag faktiskt inte bryr mig, men det är faktiskt just så det är. Jag är inte ett dugg intresserad av politik och ja jag vet att jag kanske borde vara det om jag vill kunna påverka, men jag är som en droppe i havet. Nu tänker ni säkert att om alla skulle tänka så skulle ingen bry sig och allt skulle gå åt fanders. Men om jag säger så här då, jag har ingen aning om vad jag ska rösta, så då ser jag ingen mening med att göra det heller, en blank röst påverkar inte i mina ögon.

Puh ja det är min åsikt, nu tycker jag att ni tar och gör som ni vill så gör jag som jag vill!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar