måndag 18 maj 2009

Merci for being you - reklam påverkar ;)

Så var ännu en dag snart avklarad ;) Tagit mig igenom en lektion idag utan att somna, våran lärare har nååågot sövande röst tyvärr så jag har väääldigt svårt att fokusera på hans lektioner hahaha

Fick sällskap hem av Mia och vi kämpade oss uppför mördarbacken ;) Har man formen inne är den väl inte så jobbig men ja jag har undvikit den backen ända sen jag flyttade upp till ume ;) Enda gången jag väljer den framför den andra backen är då jag ska till ICA, men man får ju tydligen fasta lår av att cykla så man kanske ska satsa på den jobbigaste vägen ;P

Har varit duktig och läst det jag ska till imorgon, försökt att tänka till också så nu blir det slökväll med cityakuten och chill ;)

Imorgon går jag förmiddag som de flesta dagarna nu för tiden och vi ska diskutera en "artikel" som behandlar svenska ur ett andraspråksperspektiv, lät väldigt intressant men nu när jag har läst artikeln tycker jag att den inte var alltför informativ, eller så var det jag som missade något ;)Sen har jag läst Medeas barn och ja eftersom vi läste Medea typ i förra veckan blev det som lite skumt...Medeas barn är, om jag förstått det rätt, en slags modern version av dramat Medea. Asch jag orkar inte ens gå in på den diskussionen, så intressant är det inte ;)

Nu är det lite mer än två veckor kvar tills terminen är slut och innan dess ska vi sätta ihop ett kort drama, ha en muntlig redovisning som ska utmynna i en individuell skriftlig examination samt en examination i form av en processdagbok :) Det ska nog gå ihop, men det är nog dags att sätta igång lite smått känns det som.

Ha det gött!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar