fredag 22 maj 2009

Förrvirrningarnas dal

Här ska ni få höra en kul historia...jag gick in på mina sidor på Universitets bibliotekets hemsida för att kolla mina lån, hur länge jag hade kvar på dem helt enkelt. Saken är den att man blir avstängd nån vecka om man lämnar igen för sen och det får verkligen inte hända såå...jag går in på sidan och där står det att jag har fyra lån. Vad konstigt tänker jag, jag hade sju och lämnade igen två för några dagar sen...borde det inte vara fem?

Jag klickade in så jag såg titlarna och jag har haft två världsdramatikböcker, 1:a och 4:e men nu stod bara 1:a med på listan. Men vad konstigt...den 4:e var jag ju inte klar med förrän nästa vecka så varför skulle jag ha lämnat tillbaka den? Sen kom jag på att vi kopierat ur den, men så blev jag osäker, det hade ju kunnat vare någon annans bok vi kopierade ur också och det kanske var något fel på hemsidan så att jag inte alls hade lämnat igen boken.

Jag kollar med en av mina två klasskamrater som var med och hon intygade att vi hade kopierat ur min bok...ja den fanns ju inte med på lånlistan så egentligen borde jag inte fundera på det men jag kollade med andra klasskamraten också och han trodde att vi nog glömt den i kopieringsapparaten, vilket jag redan räknat ut :P

Tur att någon lämnade tillbaka den iaf, det är inte alla som skulle göra det då de hittar en bok som inte är deras. Så tack du okända människa ;)

Nu ska jag snart handla och sen blir det utflyttningsfika som ska bakas :D

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar