söndag 19 april 2009

Livet är en gåta

Ännu en solig dag :) Jag har en teori om att man oftast blir på bättre humör om man vaknar när det är bra väder ute, men allt är relativt. I och för sig stämmer det inte de gånger jag vaknar halv sex av att det är supersoligt ute :P Fast det gör egentligen inte så mycket för då vänder jag mig mot väggen och snoozar lite :)

Såg på facebook att en av mina kusiner fyller år idag, GRATTIS! :D Jag är relativt (jajemen allt är relativt) dålig på att hålla koll på födelsedagar såvida jag inte har skrivit in dem i min kalender, då ser jag det varje gång jag öppnar den och påminns på så vis. Däremot under lov eller studieuppehåll då jag knappt öppnar kalendern i onödan, har jag en tendens att glömma bort det.

Jag brukar försöka komma ihåg att skicka iväg ett grattis-sms till alla mina bekanta, släkt, familj osv. när de fyller år. Även om jag inte träffar dem speciellt ofta eller har någon jättenära relation till dem tycker jag om att visa att jag...vet att de existerar ungefär ;)

om jag inte har träffat eller pratat med en person på fem år men har dennes nummer skickar jag iväg ett sms så att de vet att jag inte glömt dem :)

Snart fyller Sara år och sen kommer Carro den lilla ungen (ja hon är äldre än mig, tänka sig, vad säger vi om det Carro hehe)tror jag i alla fall...det är säkert någon emellan som jag glömt bort...ja ja jag får väl kolla i min almanacka ;)

Hur petig är ni med att era namn stavas och uttalas "rätt"? Det är rätt intressant för i och med att många uttalar Egnor på ett annat sätt än vad jag gör, tror jag att jag är mer nogrann med att kolla med personer hur de stavar respektive uttalar sina namn. Kanske inte vanliga namn som Sara eller Malin, vilket kan vara oerhört skillnad på i uttal, men t.ex. Niklas eller Nicklas, Matthias eller Mattias osv. det finns fler varianter än man kan ana. Jag har under ett flertal gånger blivit kallad Ellinor under upprop haha det är ganska kul egentligen...

Jag minns att någon lärare på gymnasiet, som oftast tilltalade mig vid efternamn, sa det "fel" någon gång då jag var på halvdåligt humör och jag sa till honom "eeegnor, det stavas med E inte med Ä! Och kalla mig inte för Ellinor heller" hahaha han fattade ingenting, inte så konstigt kanske :P Fast det är inte så svårt att läsa Elin Egnor som Ellinor heller om man läser snabbt, ta bort g:et bara så är det rätt nära Elinenor ;)

Nä nu vet jag inte vart jag ville komma med det här längre, solen lyser ute, det är söndag och än så länge är jag på bra humör ;) Vi ser väl hur det går då jag tar tag i lyrikanalysen :P Over and out!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar