tisdag 21 april 2009

Hardrock Halleluja


Klev upp en timme innan väckaren ringde, han laga tre lunchlådor och äta frukost innan alarmet satte igång - det när jag stod och borstade tänderna ;) Jag vaknade med världens bästa mood, ni vet så där när man har sovit alldeles lagomt länge och sovit gott. Gick och la mig senare än vanligt igårkväll, låg och läst breaking dawn tills mina ögon gav upp :P Då jag vaknade halv åtta kändes allt perfekt :)

Har kommit fram till att jag funkar bäst om jag lägger mig vid 11-12 och kliver upp vid 7-8, min kropp gillar inte att sova längre än åtta timmar och då jag oftast slänger mig i säng vid 10-11 och sover till 8-9 blir det två timmar "för mycket". Måste försöka hitta det perfekta receptet, man sover helt enkelt bättre och mår framförallt bättre om man hittar en rytm som passar. Sedan är jag helt emot att vända på dygn och vara uppe ända tills jag ska kliva upp, men det funkar säkert för vissa ;)

Jag har läst två av tre delar i breaking dawn nu, har ungefär 300 sidor kvar (boken är lite mer än 700 sidor lång men såååå värd att läsa, läs de andra först bara annars missar ni nått) och utöver det måste jag förbereda mig lite inför grupparbetet vi ska jobba med imorgon och städa ska jag också eftersom jag åker hem på torsdag. Men dammet på golvet får vänta, de ska låna med sig dammsugaren hemifrån :D sååå skönt att slippa krypa runt golvet en timme hahaha.

Ska kanske baka idag också, vi får se, måste kolla med herrskapet hur planerna på torsdag ser ut först. Jamen dåså nu är ni uppdaterade, som de säger på radionyheterna ;)

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar