lördag 18 april 2009

Life is like a box of chocolate



Ja ni, idag har jag hunnit med att baka och tittat på en smått komisk film på femman. Lite mer har jag gjort så klart men det var baket jag tänkte skriva om ;) Satt och bläddrade i Sju sorters kakor innan lunch och bestämde mig för att göra muffins, men jag visste inte om jag skulle göra choklad eller äpplen. Då kom mamma med den smarta idéen att jag kunde ta halva smeten och stoppa kakao i och halva med äpplen. Så tänkte jag göra först också men sen fick jag för mig att jag skulle göra hela smeten choklad och sen bara stoppa äpplen i dem.

Så fick det bli också och ovan ser ni resultatet :D Gott blev det också, jag provsmakade till fika och de var klart godkända ;)

Imorgon ska jag bjuda flickorna på fika hade jag tänkt, det var därför jag bakade, sen det faktum att jag kände för det också såklart :P

Hade egentligen tänkt att baka på fredag och höra med pappa om vi skulle hälsa på faster då han ändå skulle komma upp men nu blev det inte så, får ta det en annan gång.

Nu ska jag forsätta med mina karamelldikter, går riktigt bra tror jag :)

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar