onsdag 9 september 2009

Vilken upptäckt

Varit i skolan tre timmar idag och lyssnat på asså….t.ex….så att säga… om och om igen men bortsett från alla upprepningar av ord och information tycker jag att det är rätt intressant vissa delar. Som vår lärare sagt flera gånger…ja…så kan vi redan grammatiken omedvetet, nu ska vi medvetande göra den för att kunna undervisa bl.a.

Gjorde en trevlig upptäckt då jag insåg att jag glömt låna boken av Erika, sidorna i min låne bok var ihopklistrade, med en identisk sida. Antar att det är någon som har sölat så texten försvunnit så att de har satt dit nya sidor ovanpå…så nu har jag läst kapitel tre också. Bara 4-5 kvar till på fredag…borde kanske läsa ur språkriktighetsboken och de andra också men vi ser väl…

Det blåser ute, rejält, så pass mycket att jag knappt tog mig framåt…i en nedförsbacke på cykeln…mer behöver jag inte säga.

Korridorsmöte ikväll men först lite tvätt vid fyra hos grannen, ingen av oss tre gillar källare tror jag :P Vem gör det…finns säkert någon.

Fick fyra favoriter på idol igår, kommer dock inte ihåg deras namn. Det var första tjejen som hette Durna tror jag, sen killen som Laila sa nått om kurmit när han hade sjungit sin egen låt, hon som var så nervös att hon grät och den blonda tjejen jenny lr nått som hade en basker. Sen visade de ju inte alla som gått vidare så jag tänkte kolla webben :P

Nä nu ska jag städa upp och leta tvätt, det är ju så svårt på 17 kvadrat ;)

P.s. bara två veckor kvar till elitseriepremiären :D d.s.

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar