måndag 21 september 2009

Mikrobreak

Trodde jag skulle bli galen för cirkus en timme sedan. Jag har väldigt torr hud, speciellt i ansiktet och under perioder då det känns småstressigt på ett eller annat vis så blir det värre.

Kom hem från plugget, gjorde lunch och åt för att sedan sätta mig och läsa på direkten. Vad händer inte då mitt i mitt försök att koncentrera mig? Jo det börjar klia grymt mycket i ansiktet, så mycket att jag trodde jag skulle bli galen. Jag tvingade mig själv att läsa ut kapitlet innan jag stormade iväg mot den bästa nödlösningen jag kunde komma på: salt!

Vadå salt, tänker ni kanske. Salt är kung som peeling så jag tog helt enkelt en tygtrasa som jag blötte och sedan “saltade” för att peela ansiktet. Utmärkt säger jag bara, det funkar utmärkt! Me like it :D

Nu har jag en mini-break i min läsning, tänkte hinna minst till sida 200 (är på 177 nu) idag och helst det innan middagen. Gör jag det så kan jag känna mig nöjd :D

Vaknade 04.54 imorse och insåg att jag blödde näsblod :( Som tur var vaknade jag innan jag lyckades få blod över hela kudden. Det var ingen kraftig “blödning” direkt, jag la mig nästan på en gång (med en papperstuss för näsan) och somnade så fort jag var säker på att det inte blödde längre.

Imorgon är det “bara” föreläsning och på onsdag med, sedan på torsdag har vi ett likadant pass som idag med språkriktighet och tills dess måste jag ha läst ut Språkriktighetsboken. Om det går som jag planerat kommer jag då ha torsdag till måndag på mig att fatta och plugga in allt det vi läst/pratat om…sounds like a plan ;)

Ikväll är det elitseriepremiär, har dålig koll på vilka lag det är som spelar men vet att FBK gör det iaf…och HV tror jag…anyway det som spelar roll är att Modo spelar mot Frölunda på torsdag :D

Nu ska jag tvinga mig att återgå till läsningen, have fun!

efgh //Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar