tisdag 1 september 2009

Tråkiga nyheter

Läste tidigare idag på Allehanda att John Bauer lägger ner och årskurs 1 och 2 hamnar på de kommunala skolorna till våren 2010. Riktigt tråkigt tycker jag :( Själv trivdes jag super på skolan och för min del har det inneburit mycket positiva saker både då det gäller vad jag lärt mig under min gymnasietid men också då det gäller att lära känna mig själv...uttryck det som ni vill men jag tror nog att ni förstår. Jag hade hoppats på att skolan skulle växa, eller åtminstone hålla sig vid liv :(

Tråkigaste är det förstås för alla fina människor som jobbar där, hoppas ni hittar jobb som ni förtjänar!

Brandlarmet gick i mitt hus idag igen...gjorde det sist jag var här också så jag säger bara suck kan inte folk lära sig att stänga av plattorna?! Har träffat de flesta som bor i min korridor nu iaf, några av dem pratar engelska så det blir ju bra träning :) Jag blir alltid så ställd när jag ska prata engelska med någon, tänker för mycket tror jag :P

Har pratat med lillebror ca en timme lr så och så har jag läst kapitlet till imorgon, Funktionell grammatik heter boken...och gjort övningsfrågorna som jag dock inte riktigt gillade...de kändes som för abstrakta som vanligt...

Jag känner mig duktig för jag har nästan haft datorfri dag idag, eller ja några timmar imorse och nu startade jag den ju...men annars brukar den stå på medan jag gör annat och det är ju itne miljövänligt lr hur?

Har gjort matlådor idag också *gilla* och handlat, så nu blir det lite städning i det lilla kyffet och sedan Bones kl. 18 ;D Kram på er!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar