måndag 14 september 2009

Risig dag

Hej hopp alla glada, och ledsna eller arga för den delen ;) Det är soligt ute…jag har läst ut funktionell grammatik…fattade dock nada av de två sista kapitlen eller snarare så här:

när man läser en skönlitterär bok behöver man inte tänka så mycket, snarare man behöver inte tänka på samma sätt. När man läser grammatik måste man förstå och lära sig orden eftersom för att förstå det nästkommande och det vill jag inte påstå att jag gjort…men jag har ju inte prov imorgon så jag får ta och sätta mig och faktiskt plugga framöver och inte bara läsa orden i boken.

Men men som sagt så löser det sig allt eftersom, det brukar lossna lite då man sitter på föreläsningen, man får som aha-upplevelser ;)

Senaste lektionen jag hade så var jag mest uppe i det blå förutom då jag upptäckte att vår lärare valt att använda ordet HV71-målvakt för att illustrera när man ska använda bindestreck, då ni då tändes lampan i mitt hjärnkontor. Bad tänkte jag, bad prata inte om HV71 då jag är i närheten…just nu längtar jag så sjukt mkt efter att säsongen ska börja på riktigt att man nästan inte ens får prata Modo :P

Ja livet är svårt hahaha, de enda ljuspunkterna i grammatikboken var citaten i marginalerna ;P

Nu ska vi se om jag kan få ngt mer gjort, ska nog tristess-städa lite

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar