tisdag 29 september 2009

Allting kan gå itu och ett pussel kan va i tusen bitar

För några dagar sedan började jag bygga på det pussel jag fått av mina syskon. Jaha spännande tänker ni kanske, men saken är den att det inte är ett traditionellt pussel. Man skall inte lägga det motiv som man ser på bilden, utan man ska lägga det motiv som personerna på pussellådan ser. Hängde ni med? Hoppas det ;)

Jag började med det mitt i tentaplugget för jag tänkte att det kanske skulle ha en avslappnande effekt medan jag bearbetade det jag försökte lära mig. Det hade det också, men igår var det slut på tenta plugget och efter att Modo förlorade mot HV71 kände jag att jag behövde coola ner mig lite.

Jag stängde datorn, hade tvn på men jag lyssnade mer än jag tittade, och fortsatte på pusslet i ett försök att glömma kvällens förlust. När klockan närmade sig halv elva tänkte jag sluta men så insåg jag: oj det börjar bildas ett mönster så att jag nästan kan lista ut vad som händer, det är nog bäst att jag bygger lite till…Mhm jag fortsatte bygga och bygga….och bygga…klockan blev elva…tolv…ett…Klar! :D Nu är alltså mitt pussel färdigt så nu måste jag hitta en annan metod för att dränka eventuell negativ energi ;)

Skola hela veckan, ha det bra! Lite bilder på fina pusslet innan jag går:

SNC10523

Som ni ser tar det upp halva ytan av mitt skrivbord ;)

SNC10524 SNC10521

Jag tycker att den finurliga hästen är misstänksamt lik Bestis :D Det är nog blicken och hysset haha

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar