fredag 25 september 2009

Hälsosam dag

Fram till middagen ägnade jag mig åt mina små lappar som jag skrev tidigare idag och just precis när jag nästan var klar så gick brandlarmet…för tredje gången sen jag flyttade hit…yey

Eftersom klockan var efter fem hade vår värd gått hem så jag ringde det andra numret som står på “larmlådan” efter att vi försökt höra oss för med alla andra om vilken våning det gällde. Numret går tydligen till bostadens felanmälan och hon jag pratade med var något trög…

Säger man att larmet har gått och att man inte vet varför eller vart i huset, vad är svårt att förstå? Vårt hus har sju våningar och vi kommer endast in i korridorerna på våra respektive våningar?! När det är dagtid kommer alltid Tommy (vår kvartersvärd) och kollar men vi kan inte öppna lådan för att se vart det är och som sagt kommer vi inte in överallt. Slutade med att bostaden-damen ringde brandkåren och de kom med tre (!) brandbilar…jag tycker sånt blir allmänt pinsamt bara då det helt enkelt är någon (återigen) som glömt på spisen…

Jaja, slöade lite vid tvn efter att larmet äntligen stängts och sedan for jag ut och sprang med Daniel. Jag har helt okej kondition ändå har jag kommit fram till :) Att prata samtidigt som man går/springer hjälper :D En fördel med att vara talför iaf :D

Nu är filmen på tvn slut så nu ska jag nog lägga mig och sova, blev lagom trött av springturen.

Ha de gött! //Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar