onsdag 14 oktober 2009

Time to relax…for one day ;)

Fick tillbaka tentan idag den om språkbeskrivning  och språkriktighet. Jag fick godkänt :D Så lättad puh. Anyway så kan jag ju säga att det var knappt i mina ögon men vad spelar det för roll? Jag slipper omtenta och kan andas ut :) Istället för att återge tentan i ord tänkte jag visa på några av de mindre glada kommentarerna mina lärare lämnade :P

SNC10595 SNC10599
Tentans försättsblad Skrev ett helt A4 som svar…ordbajsade något för att jag inte visste vad vår lärare ville ha ut av frågan. Resultatet följer i nästan bild…
SNC10598 SNC10597
…absolut inte! (Fröken du måste skriva stor bokstav i början på meningar även om de är utrop) :D Det var inte det enda utropet som så tydligt markerade att jag gjort oförlåtliga fel ;D
SNC10602 SNC10600
Fick två av tre poäng för svaret på en fråga eftersom jag redovisat för dualismen men dock missat “själva idén” haha Kom ihåg mina vänner att medfödd och infödd inte får blandas samman, inte ens när ni är helt tom i huvudet och bara skriver för att få något skrivet :D (någon verkar gilla utropstecken)
SNC10601 SNC10603
Det var inte bara massa utrop, utan frågetecken återkom flitigt, vilket inte är så ovanligt för mina salstentor haha *halvstolt* Med tanke på att jag snabbtittade på de IPA-symbolerna på morgonen innan tentan, tycker jag det var bra att lyckas få tre av fem rätt :D
SNC10605 SNC10606
Del två av tentan: Språkriktighet, gick ut på att markera och definiera alla fel i textens samt skriva en elevkommentar… Ja det där krusidullet är det inte jag som ritat utan min lärare…har inte riktigt klurat ut varför men tror att jag missade ett fel där…a big one :D
SNC10607 SNC10609
Det var ett eller två frågetecken i grammatikdelen av tentan…här var det fyra på ett ställe… ….och tre till på ett annat…och tro mig, det var bra många fler såna markeringar haha
SNC10610 SNC10612
Vissa felmarkeringar jag hade gjort var uppenbarligen lite fel…ops haha Tydlig typografi i elevkommentaren, men i övrigt ganska värdelös haha
SNC10611 SNC10608
I stort bra, dock  Läs helt ok trots alla fel du gjort haha Ja här ser ni några fler frågetecken, tänk jag som kände mig så tydlig…not :D
SNC10613 SNC10615
Nu byter vi ämne, detta är boken jag valt att analysera i hemtenta 1. Korpens sång av Per Nilsson. Vi fick välja mellan den eller Hjärtans fröjd som är skriven av samma författare. Jag läste boken i svenska 2 så nu ska den läsas igenom lite snabbt igen och sen blir det till att printa ner 2-3 sidor om hur jag skulle analysera dens genretillhörighet tror jag :P


Nä nu har ni fått tagit del av min tenta och det får räcka för ikväll :D Ha det bra!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar