torsdag 8 oktober 2009

Bildbomb

Tänkte att jag ska inleda förändringen mot att i princip “bild-blogga”, tycker det är mycket roligare med bilder så hädanefter blir det lite mera av det. Måste bara rapportera lite först:

Igår var jag såååå klomrig (finns det inget lexem för det talspråkliga ord så får man skapa ett) och lyckades äntligen (?) förstöra hårklämman jag fick av mamma. Tro inte att jag ville förstöra den, jag skrev äntligen för att detta är en process som pågått under en längre tid och nu har jag inte längre någon ursäkt för att inte köpa en ny. Om ni inte fattar grejen med hårklämmor kan jag ta det ur min vinkel; de nöter inte på håret på samma sätt som om man använder hårsnodd.

Piggarna på klämman har sakta men säkert lossnat en efter en och nu ser klämman ut så här…

SNC10554 SNC10557

…rätt så oanvändbar kan jag tala om för er som inte förstod det ;)

I övrigt tänkte jag passa på att rapportera lite från renoveringen av Gluntens väg 7 som jag F.U.I. har första parkett till.

SNC10569 SNC10571

Ovan ser ni en grund de gjöt imorse som nu typ har torkat till. Mina väggar vibrerade inte alls medan de höll på…

Det fina orangea staket som omger bygget utanför huset som ska renoveras…

SNC10570 SNC10572
De små fina barackerna som täcker upp halva området ;) Som den svensk jag är måste jag såklart
visa upp det soliga vädret (det är åtminstone vad jag tänkte mig att bilden skulle spegla hehe)


Vintern börjar närma sig, vädret har dragit mot det kallare även om jag tycker att det varit varmare igen i nån dag. Anyway så har långkallingarna åkt fram och vantar och mössa lämnas inte kvar i rummet då jag går ut :P

Btw har glömt att visa fortsättning följer på pimp my room, har dock inte fullföljt uppdraget men här kommer iaf lite bilder som speglar mitt rum eller kanske min existens också.

SNC10562SNC10563 
Går det…sämre…för Modo kan jag alltid titta mot min bokhylla
och känna lugnet :D
SNC10564 SNC10568
Bokhyllan domineras dock av böcker och kattprydnader…och äpplen för tillfället hehe ;) Till höger ser ni kaktusen Raugner som jag
adopterat av Sara ;) Hmm han är lite missnöjd och jag känner mig
som en usel mamma :(

SNC10559  
Nu har Elin Katarina Egnor officiellt klubbat att det är helg! Helg i den benämningen att jag inte behöver släpa mig till universitetet innan måndag ;) Sen att jag har lite att göra, what ever :P Detta konstaterande firas med en välförtjänt muffinsgömma :D

Ha det bra alla där ute!

//Elin

1 kommentar:

  1. De där med hårklämmor är tusan inte lätt, men när dom börjar se ut som den på bilden är det dags! :)

    SvaraRadera