måndag 12 oktober 2009

I’ve said it before and I’m gonna say it again: Seriöst!

Just nu sitter jag och äter frukost vid mitt skrivbord och lyssnar på hur min yttervägg vibrerar. Hm ja det har ju aldrig hänt förut…Jag är inte dum, jag fattar väl att det lever om när hus ska renoveras. Det är bara att bita ihop och vänja sig. Det jag däremot förmodligen aldrig kommer att vänja mig vid är elefanter som flyttar in i lägenhetshus.

Jag menar precis det jag skriver, elefanter. Det är ganska fascinerande när man tänker på att i många hus kan det tänkas leva om på kvällen men oljudet brukar avta vid tio. Det kanske är en utopi då jag själv i och för sig aldrig upplevt det. I huset jag bor nu funkar det så här: det är aldrig tyst och det förs mer oväsen efter klockan elva?!

Jag är inte intresserad av andra hyresgästers sovtider faktiskt, själv lägger jag mig av vana mellan nio och elva, oftast det senare nu för tiden. Saken är den att jag anser att det finns en anledning till att man t.ex. ombeds att inte tvätta efter klockan halv tio (var dock i mitt förra hus) och den anledningen kallas RESPEKT. Borde inte varje hyresgäst kunna ha lite respekt i bakhuvudet i alla fall när de stampar runt som elefanter?!

Att sova med oljud är jag rätt bra på, men att somna går helt enkelt inte. För tillfället jobbar jag med att överväga att sluta vägra öronproppar men med tanke på att jag knappt hör brandlarmet utan…det känns inte så lockande.SNC19850

Så nu har jag fått ur mig lite irritation. För övrigt är jag på hyfsat bra humör idag, ska till skolan klockan två och sedan är det redovisning imorgon, föreläsning på onsdag och sedan “helg” igen :D Märk väl att vi kommer att ha 2 hemtentor att jobba med samt att nästa lärare tar över veckan efter.

Har det så trevligt i kylan eller värmen eller vart ni nu befinner er! Btw check out the cute dog with extra ears :D -->

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar