måndag 1 mars 2010

Efterlängtad vinter-picknick

Tror jag skrivit tidigare om hur jag, varje gång det varit soligt väder i Umeå, velat ta ett sittunderlag, en termos med varm oboy och fika och gå och sätta mig på en sten i solen. Problemet är ju då att i Umeå innebär det antingen en sten mitt i alltihopa = ingen ro som naturen oftast inger, eller en sten i ett skogsliknande område som då såklart skyms av träden så att solen inte värmer. Med andra ord har mina planer grusat på grund av att Umeå är en stad helt enkelt.

Nu har jag varit hemma sedan fredag, skulle ha varit till tandläkaren idag men hon var sjuk så det blev inget, och idag tittade en strålande sol fram :D Detta innebar att jag och mina två yngre syskon bestämde oss för att baka och bege oss ut i djupsnön (som vi pulsade i runt hagen igår) för en vinter-picknick.

Så nu har jag fått min picknick på en sten i strålande sol (vi glömde dock sittunderlaget hehe) och trots att det var smått utmattande att gå i 90 cm djup snö hela vägen upp på hygget, vi nöjde oss inte direkt med närmaste stenen, så glömde vi nog det så fort vi packade upp fikat :D

Gin fick också följa med och när vi skulle hem igen hoppade vi ner från stenen och om jag säger så här: vi hade snön till midjan nästan…tänk er då hur djupt det var för vovven men hon tyckte det var superkul :P Jag lyckades med ett graciöst hopp som slutade med att jag hade mössan över ögonen och min lillebror låg gråtandes (av skratt) i snön, även syster som dock skrattade mer åt den entusiastiska hunden ;P

Nu ska jag återgå till att fokusera på hockeyn och imorgon klockan halv sju bär det av till Vännäs för att ta en buss hem.

Hej så länge!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar