söndag 14 mars 2010

It’s just a bump in the road

Don’t give up, you will make it sjunger Erik Hassle i sin låt “Bump in the road”…ett gupp i vägen är något som ibland får en att skratta och ibland får en att gråta. Är det inte så att livet egentligen kan liknas med en väg? En väg innebär val, hinder, fartanpassning och såväl gropar som gupp.

Tänk er att ni sitter på en buss eller på ett tåg för att ta er från en punkt till en annan. Det kanske har strulat med era biljetter eller också har allt gått som smort fram till denna stund. Även om det har gått bra hitintills kan jag nästan garantera er att någonting kommer att strula under resans gång likaväl som hela resan inte behöver gå åt fanders bara för att starten blev dålig.

Vad försöker jag säga med det ovan skrivna? Vet ni, jag är inte helt säker själv faktiskt (som Brodow uttrycker det: “tankarna kommer med talet”, här med det skrivna språket) men jag tror att det jag försöker säga är att livet innebär både med- och motgångar i små och stora doser, men om vi tar fasta vid en av dessa företeelser kommer det vara den som färgar vår närvaro. Så försök att lova mig att ni ser det positiva i motgångar och även ser motgångar i medgångar för livet är inte perfekt men det är det som gör det så charmigt.

Världen styr inte dig och ditt välmående, du styr världen! Den kan ni quota i framtiden mina damer och herrar, glöm bara inte bort vart ni hörde det först ;)

Nu ska jag faktiskt ta och sova inför morgondagens seminarium och imorgon kommer jag kunna gratta min grymma lillasyster till körkortet, det tvivlar jag då inte på!

Godnatt mina vänner och övriga världen! //Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar