onsdag 24 februari 2010

Tenta, kaos och tvätt

Eftersom jag är så less som jag bara kan bli på hemtentan tänker jag inte ens skriva något mer än detta om den: blääää!

För övrigt blir det alltid kaos i mitt annars välstädade rum när jag har skolarbete som gör mig frustrerad så för någon timme sedan fick man vada fram (kändes i alla fall som det på skrivbordet) för att hitta det man söker. Inte nog med det så insåg jag att jag hade tvättid idag eller snarare har, var ner och stoppade i maskinerna för en halvtimme sen…

Det finns två vägar att ta för att komma ner i källaren: dörren i entrén som kräver nyckel eller hissen som också kräver nyckel för att nå källaren. Eftersom jag hatar att åka hiss, framförallt när jag är själv, så gick jag ner tre trappor för att låsa upp dörren ner till källaren och ta en sista trapp ner men nädu ikväll ville det sig inte. Dörren vägrade öppna sig och jag blev sjukt irriterad, så kom det en trevlig utbytesstudent som försökte hjälpa mig men nä inte det. Så jag går till hissen istället och gissa om det tar sju år innan den kommer ner. Tur att det går snabbt från bottenplanet till källaren i alla fall men källaren är inte så mycket trevligare.

Jag vet egentligen inte vad det är med mig och källare, om det är det faktum att det är smått klaustrofobiskt eller att vår källare är som en labyrint men jag trivs då inte där…snacka om att jag fick hjärtklappning på väg från tvättstugan till bottenplan och det tryggare trapphuset…låter kanske löjligt men nä jag skäms inte för att jag avskyr hissar och källare!

På fredag åker jag hem :D (Är dock inte klar med tentan än så jag får smått ångest, den ska dock in på fredag så det ska nog lösa sig)

Hej på er!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar