onsdag 17 februari 2010

Hockey monkey

Har haft en liten tankestund idag och kommit fram till följande saker: OS är bra för min hälsa, jag borde vilja ta tag i mitt körkort, jag “älskar” min korridor och jag saknar mina syskon.

Missförstå inte det sista för jag saknar hela familjen och djuren hemma men jag pratar ändå med dem hemma över datorn i princip dagligen och det är inte så långt hem. Den riktiga hemlängtan tog jag mig igenom första året på universitetet och när jag nu har flera “extra-familjer” i Ume så är det inte på samma sätt :P

Tillbaka till kärnan i detta inlägg. OS är alltså bra för min hälsa på det sättet att jag blir så fruktansvärt glad och det spelar inte ens någon roll om det går bra eller dåligt för Sverige, OS is in the air och jag mår väldigt bra av det :D Får se hur bra jag mår efter en hel natts hockeytittande då jag sitter på föreläsningen imorgon bitti vid nio dock :P Vår lärare drog någon parallell till norskan på språkhistorian idag och så kom han in på att det heter OL på norska, men sedan återvände han till ett ord vi skulle reda ut betydelsen på under yngre nysvenskan, tror det var skicklighet, och frågade om någon visste vad det betydde då. Elin på sina moln svarar: “Olympiska Lekar” med entusiasm som räcker och blir över…där ser ni vad jag har i mitt huvud just nu ;P

Körkortet det är ett ämne som jag inte ens vill prata om.

Korridoren talar för sig själv :D

Hur jag helt och plötsligt utbrast “jag saknar mina syskon” på föreläsningen berodde på att jag sa något halvroligt, det är ungefär den nivån mina skämt håller, och var på väg att göra en “high-five-aktig” gest som jag brukar göra med mina syskon hemma helt automatiskt då någon säger något fyndigt eller så men när jag vände mig mot min klasskamrat stoppade jag mig själv och insåg vad många interngrejer jag delar med mina syskon. Kan bero på att min lillasyster är en citat-maskin (inte som Ferry utan expert på att snappa upp grejor ur serier osv.) och ibland ett språkligt geni. Som den gången hon konstaterade att skaffa barn är som att ha katt, de är söta och snälla när de är små men när de växer upp börjar de sköta sig själv och lyssnar inte på vad man säger och att gifta sig är som att skaffa hund eller nått sånt…kommer inte ihåg motiveringen där shit måste leta fram det citatet som jag faktiskt skrivit upp någonstans…

Nu ska jag göra lite nattmackor som jag ska stoppa i kylen inför hockeyvakan inatt och sedan ska jag titta vidare på curlingen och resten av OS, har till och med hunnit med att städa undan, allt för en bra OS-spirit :D

Heja Sverige! (Vet inte om det märktes i inlägget hur glad dag jag haft men jag har svävat fram iaf, att Skröders säsong är över sänkte dock hela dagen till botten)

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar