onsdag 6 januari 2010

Hej världen

Tänkte jag skulle försöka vara lite “seriös” ikväll med tanke på risken att mina framtida arbetsgivare läser det här ;) Varför läser jag till lärare? För att jag vill visa elever att skolan kan vara kul (utopi? icke!) och för att jag vill hjälpa ungdomar genom sin skoltid för skolan är inte bara en institution som lär ut saker till elever, skolan är ett andra hem!

Jag tvekar ofta inför att prata om varför jag verkligen vill bli lärare, och helst en bra sådan såklart, på grund av att mina tankar känns så naiva på något sätt…man måste få ha visioner och som en sann entreprenör ska man heller inte tvivla på att man kan genomföra dem! :D

Jag kommer ihåg första gången jag tänkte att jag ville bli lärare…jag var åtta år och väldigt arg på en riktigt dålig vikarie som behandlade min kompis illa…och här är vi nu :)

Tänk ironin, alldeles nyss lämnade jag in en uppsats om bloggar i svenskundervisningen och nu sitter jag här igen och skriver på min blogg :D HAPPY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar