söndag 6 december 2009

Tänk positivt

Här ska ni få en lektion av...proffset *erhm*…i att tänka positivt!

Det må vara mulet ute…men det regnar inte i alla fall…än.

Jag må ha bläck i handen…men det står Modo Hockey :D

Min säng har inte bäddat sig själv idag…men då behöver jag inte bädda upp den ikväll hehe

Det är saker överallt…men jag vet i alla fall vart min nyckel mobil och börs är ;)

Jag är less på min rapport…men imorgon ska den in så då kvittar det.

Jag avskyr vetenskapliga uppsatser…men utan vetenskapen hade jag kanske inte suttit vid min dator nu.

Det är inte hockey förrän på tisdag och det suger…men jag kan titta på highlightsen från igår och titta på invasionen om och om igen om det är vad som krävs :P

Det tar mig till en annan sak. Ni vet folk som försöker sluta snusa eller röka eller sluta äta socker eller vad det nu må vara blir ju lätt känslosamma, irriterade, frustrerade ja det finns säkert många andra sätt att beskriva dem på också men i alla fall. Det jag vill komma till är att jag kommit till en slutsats om mig själv då det gäller abstinens. Jag har aldrig rökt eller snusat och det är inget jag tänker börja med men på senare år har jag byggt upp ett annat beroende…hockeyberoende!

Skratta ni bara men det är sjukt sant, jag kan bli skogstokig (som idag) när det inte är hockey och jag måste göra något som verkligen tar emot (skriva rapporter) men däremot om det är hockey (som igår) så är jag som en kanariefågel som kvittrar glatt för då vet jag att det är hockey på kvällen…oj oj snart kommer någon skicka mig till psyket eller nått haha

Men visst är det ett härligt beroende ändå? Och det dödar knappast :D Ha det bra nu ska jag återgå till arbetet och skriksjunga lite till Shinedowns Second chance!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar