onsdag 2 december 2009

Har jag eller har jag inte bestämt mig?

Vet ni jag tror att jag har kommit på det (med lite hjälp). Vadå kommit på det, vad är det? Jo DET är mitt andra ämne. Jag läser som ni kanske vet till svensklärare, gymnasienivå och då måste jag ha två ämnen. Om ca 1,5 år påbörjar jag nästa ämne och hitintills har det lutat mot spanska, engelska eller matte. Tre ämnen som jag gillar men som inte haft tillräcklig dragningskraft för att jag ska känna mig säker.

Jag samtalade med mina kurskamrater på dagens lunch och så säger en av dem: varför läser du inte ekonomi då? (min quote är förmodligen inte ordagrann men poängen är det viktiga) Då tänkte jag att ja varför har jag aldrig tänkt på det för? Jag har hela tiden pratat med folk om, speciellt på praktiken, att jag vill jobba med UF i framtiden och vad är då bättre än att ha exempelvis företagsekonomi som andra ämne?

Enda problemet jag har för närvarande är att jag inte har någon aning om hur det funkar med ett sånt område…men det ska jag minsann kolla upp :) Nu har jag kommit en bit på vägen iaf ;)

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar